sobota, 11 lutego 2012

Rowery 29 cali a 26 cali, części rowerowe, MTB. Rozsądne różnice.

Autorem artykułu jest Maciej Sniadach


Rowery MTB i ich nowoczesne konstrukcje. Jakie można dostrzec różnice w rowerach na kołach 29 i 26 cali. W artykule staram się porównać i przedstawić różnice w przełożeniu na praktyczne osiągi. Do porównania posłużyły mi dwa modele firmy Scott.

Współczesne nowoczesne rowery, mają ramy z reguły w rozmiarze M. Poza długością rury pod siodłowej i wysokością suportu nad ziemią marki różnią się każdym wymiarem, kolorem i osprzętem. na chwilę obecną wchodzi na polski rynek regulowana sztyca za pomocą manetki. Tego typu osprzęt dostarcza np. firma Hope.

Scott Scale 29 ma większy rozstaw osi co sprawia że rower ten ma lepsze osiągi na nieskąplikowanej trasie. Dłuższe są tylne widełki (o 18 mm), które muszą pomieścić duże koła. Dodatkowe 5 mm to wynik bardziej płaskiego (o pół stopnia) ułożenia główki ramy. Różnica tego rzędu zwykle w zauważalny sposób zwiększa komfort i stabilność jazdy, jednak środek ciężkości w tej konstrukcji ma inne położenie. Części rowerowe w Twen-tyniner mają też nieco większy trail (wyprzedzenie widelca, wpływające na sterowność, tego typu konstrukcje są bardziej odczuwalne na delikatne skręcanie, kierownica jest po prostu czulsza), co dodatkowo zwiększa stabilność jazdy.

Kolejna znacząca różnica to wysokość główki, która w 29-ce jest niższa aż o 15 mm. To zrozumiałe, bo przy dużych kołach główkę trzeba skracać, by uzyskać podobne jak w 26-ce położenie kierownicy. Chodzi to o samo ułożenie kolarza na rowerze. Mimo tego zabiegu rama w rowerach z kołami 29" jest i tak wyższa, co trzeba brać pod uwagę, dobierając liczbę podkładek pod mostkiem. Należy również uważać dobierając widelec do takiej ramy, ponieważ skrócić mocowanie widelca można tylko raz. Nieco zaskakująca jest wartość drugiego ważnego parametru, zasięgu („reach", mierzony w poziomie od środka suportu do szczytu główki), który w 29-ce, mimo dłuższej rury górnej, jest o 1 cm mniejszy niż w 26-ce. Krótszy jest też mostek zamontowany w tym rowerze, kierownica ma 4 cm większą szerokość.

Wszystkie te różnice sprawiają, że pozycja zajmowana na 29-ce jest mniej pochylona, a kokpit znajduje się bliżej siodła. To daje lepszą kontrolę i komfort kosztem szybkości na podjazdach i pod wiatr. Mimo dużych podobieństw technicznych dwa porównywane przeze mnie Scotty – rowery MTB zostały zaprojektowane jako rowery o nieco odmiennych charakterach. Oba jednak wprawdzie są rowerami wyścigowymi, przeznaczone do ciężkiego terenu. Konstrukcje na kołach 26" przystosowano mimo wszystko do efektywnego podjeżdżania, podczas gdy 29-ka to przede wszystkim stabilność i komfort.

Wybierając odpowiedną konstrukcję dla siebie trzeba zdać sobie sprawę, że nawet najnowocześniejszy rower nie pojedzie sam. Wszystkie prezentowane prze mnie zabiegi mają tylko i wyłącznie na celu poorawę skuteczności treningu, pokonywanie ciężkich długich podjazdów. W tym całym ogniwie sportowym człowiek i jego predyspozycje stanową w dalszym ciągu najmocniejsze bądź najslabsze ogniwo.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zalety przesiadki z samochodu na rower

Autorem artykułu jest Krzysztof Burchardt


Czy stanie w korkach to twoje hobby? Lubisz dawać zarobić stacjom benzynowym za coraz wyższe ceny benzyny? Nie robisz sobie nic z tego, że twoja forma jest coraz gorsza? Czas najwyższy przesiąść się na rower.

W naszym kraju jeszcze nie jest to tak modne jak na przykład w Holandii, ale z roku na rok daje się zauważyć, że coraz więcej osób jeździ regularnie na rowerach. Zalet jazdy na rowerze jest zdecydowanie więcej niż wad. Poniżej przedstawię najważniejsze zalety.
Rower jest najtańszym środkiem transportu. Nie licząc kosztów jego zakupu, nie wydamy ani grosza za przejechanie kilometra naszym rowerem. Nie musimy go tankować, kupować biletów. Po prostu wsiadamy i jedziemy. Jeżeli dbamy o nasz środek lokomocji jego ewentualne naprawy zdarzać się będą tak rzadko, że z pewnością zauważymy ile pieniędzy zostało nam w portfelu po przesiadce z samochodu na rower.
Nie musisz stać w korkach ani tłoczyć się w autobusie. W zatłoczonych miastach zyskujesz masę czasu dzięki temu, że nie musisz stać w korkach ani czekać na zatłoczony autobus. Nie musisz stać w gorącym, nie klimatyzowanym autobusie obok otyłej kobiety z wyraźnym wąsem, która zapomniała się przedwczoraj umyć. Z czasem wybierzesz sobie takie ścieżki, które doprowadzą cię szybko do celu.
Zaczynasz doceniać to, czego wcześniej nie zauważałeś. Jadąc samochodem mijasz ciekawe miejsca na tyle szybko, że często nawet ich nie dostrzegasz. Jadąc rowerem jedziesz o wiele wolniej, masz większe pole widzenia, nie zasłonięte przez słupki boczne samochodu. Dzięki temu jesteś w stanie zobaczyć więcej a jeżeli coś dostatecznie cię zainteresuje, możesz zatrzymać się lub zboczyć ze ścieżki by podjechać bliżej. W większość miejsc, w które można dojść, można też dojechać rowerem. Autobus czy samochód może nie mieć możliwości dojechania do najciekawszych dla oka miejsc.
Rower jest najbardziej ekologicznym środkiem transportu. Jeżdżąc rowerem nie zatruwasz środowiska. Nie emitujesz spalin. Jednak zanim inni to dostrzegą, musisz uzbroić się w cierpliwość i znosić jazdę wśród kopcących samochodów.
Wzmacniasz swoje mięśnie i poprawiasz formę. Tego nie jesteś w stanie zrobić za kółkiem samochodu. Jeżdżąc regularnie każdy jest w stanie zgubić kilka zbędnych kilogramów. Ja osobiście zgubiłem w tydzień pięć kilogramów. Przy odpowiednim treningu nasza forma wzrośnie na tyle, że w końcu przestaną nam doskwierać bóle nóg, pleców itd. W przyszłości zaowocować to może tym, że nie będziemy osobami upośledzonymi ruchowo, otyłymi, zagrożonymi miażdżycą czy zawałami serca. Jednym zdaniem sport to zdrowie ale to już temat na inny artykuł.
Oszczędzasz pieniądze. Wspomniałem już o tym wcześniej ale teraz zajmę się konkretami. Od czasu gdy odstawiłem samochód i przesiadłem się na rower - jest to najczęściej okres od wiosny do jesieni, gdy nie jest za zimno aby jeździć - miesięcznie jestem w stanie oszczędzić około 200 zł, które wcześniej wydawane były na dojazdy do pracy, czy na zakupy. Jednak ja osobiście do pracy mam tylko 10 km i jeżdżę oszczędnym dieslem, więc zastanów się ile możesz oszczędzić jeśli jeździsz paliwożernym benzyniakiem. Dodatkowo rower może być dobrym środkiem transportu codziennych, drobnych zakupów. Wystarczy tylko dokupić do niego koszyk by większość codziennych zakupów zmieściła się na rower. Nie zapomnijcie jednak o dobrym zabezpieczeniu roweru podczas robienia zakupów.

Dzięki jeździe pobudzasz mózg do aktywności i wydzielasz endorfiny. Endorfiny są hormonem szczęścia. Po dłuższej jeździe na rowerze zaczynasz odczuwać zadowolenie z jazdy. Przyspieszone bicie serca powoduje lepsze dotlenienie mózgu a dzięki temu możesz wymyśleć coś, co pozwoli ci w twoim rozwoju osobistym np. otworzenie własnej firmy dokształcanie się itd.

W tym momencie warto się zastanowić czy jeździmy samochodem do pracy bo nam wygodniej czy dlatego, że mamy do niej daleko. Moim zdaniem jeżeli do naszej pracy mamy do 15 kilometrów w jedną stronę, warto zastanowić się nad przesiadką na rower ze względów zdrowotnych. Godzina dziennie spędzona na rowerze nie jest godziną straconą. Podczas gdy w pracy bardzo często przez 8 godzin siedzimy przed komputerem, taka

Rowerem przez wiosnę.

Autorem artykułu jest ola olab


Wiosenna, ładna pogoda sprzyja aktywności fizycznej. Większość z nas ma w tym czasie więcej energii i częściej postanawia rozpocząć przygodę ze sportem.

Promienie słoneczne podnoszą poziom endorfin w naszym organizmie, dzięki czujemy się bardziej energicznie. Utrzymanie dobrej kondycji fizycznej sprzyja nie tylko poprawie naszego zdrowia fizycznego, ale także pozwala na większą wydajność umysłową. Warto myśleć o tym cały rok, ale wiosna jest najlepszym okresem aby zainteresować się tym, w jaki sposób moglibyśmy zwiększyć naszą aktywność fizyczną. Trzeba jednak pamiętać o tym, że nie każdy od razu może uprawiać ekstremalne, wymagające sporego wysiłku sporty.

Na początek najlepiej zacząć od spacerów. Są one korzystne dla osób w każdym wieku i stanowią najbardziej naturalny ruch dla ciała. Dzięki nim organizm lepiej się dotlenia, mięśnie rozluźniają się. Ostatnio bardzo modne jest chodzenie z kijkami do nordic walking. Takie dodatkowe wspomaganie pozwala na bardziej efektywne spędzanie czasu, bowiem angażuje większą ilość mięśni niż w przypadku zwykłego spaceru. Nordic walking jest także świetnym sposobem dla osób, które myślą o odchudzaniu bowiem przez godzinę można pozbyć się nawet 400 kalorii. Jest bezpieczny dla osób starszych ponieważ nie obciąża stawów. Dobrze jest, gdy możemy korzystać, że specjalnych ścieżek przeznaczonych do spacerów, jednak nie jest to wymóg konieczny bowiem spacerować można prawie wszędzie – potrzeba tylko trochę zapału. Wraz z nastaniem ciepłych dni w większości miast organizowane są zajęcia dla kobiet na świeżym powietrzu np. joga, aerobik, pilates. Dzięki takim ćwiczeniom możliwe jest znaczne usprawnienie swojej kondycji fizycznej i psychicznej - a przy okazji kontakt z naturą.
Są jednak osoby, które ze względu na założenie rodziny znacznie zmniejszają swoją aktywność fizyczną. Wydawać by się mogło, że mając małe dzieci trudno jest zaangażować się w jakiś sport. Otóż nic bardziej mylnego. Z małymi dziećmi można rewelacyjnie bawić na basenie a także, dzięki specjalnym nosidełkom wybrać się na nawet kilkugodzinny, intensywny spacer. Jeżeli posiadamy w piwnicy czy garażu zakurzony, stojący bezużytecznie rower – także warto go wykorzystać. Nie ma lepszego czasu na jazdę na rowerze niż wiosna. Jest już dostatecznie ciepło aby móc zaangażować się w ten typ aktywności, dodatkowo nie jest zbyt gorąco, aby jazda była za bardzo męcząca. Dodatkowo na taką wyprawę można zabrać całą rodzinę. W przypadku gdy dzieci są jeszcze za małe aby samodzielnie jeździć na rowerku, można zamontować do własnego roweru specjalne siodełko, w których maluch będzie bezpieczny. Warto jak najszybciej przyzwyczajać dziecko do takiej aktywności fizycznej. Gdy maluch osiągnie odpowiedni wiek, który pozwala na samodzielne korzystanie z rowerka, warto zainwestować w dobry sprzęt. Obecnie jest wiele sklepów rowerowych, gdzie dostępne są zarówno rowery dla dorosłych jak i rowery dziecięce. Warto wybrać taki rower, który będzie najlepiej dostosowany do wieku i potrzeb dziecka. Należy pamiętać, że rower nie może być za duży ani za mały, bowiem będzie to w dużym stopniu wpływać na bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wycieczki rowerowe doskonale poprawiają ogólną wydolność fizyczną organizmu i pozwalają na przeżycie wielu ciekawych przygód i zobaczenie wielu interesujących miejsc.
Młodzi ludzie, których zdrowie i energia życiowa pozwala na bardziej intensywną aktywność fizyczną, często wybierają zajęcia, które wymagają większego wysiłku. Jak np. bieganie czy wspinaczka skałkowa. Ta ostatnia zdobywa coraz większą popularność. Pozwala nie tylko znacznie poprawić sprawność organizmu, ale także zapewnia sporą dozę adrenaliny. Jest to wbrew pozorom bezpieczny sport, jeżeli korzystamy ze wskazówek profesjonalnego trenera i stosujemy się do zasad bezpieczeństwa.
Aktywność fizyczna na świeżym powietrzu niewątpliwie poprawia nasze zdrowie fizyczne a intensywny kontakt z naturą pozwala na relaks i odprężenie całego organizmu. Warto więc wybrać coś dla siebie, żeby po prostu – poczuć się lepiej.

---

Rower górski to nadal przyszłość

Autorem artykułu jest Kacper Pawłowski


Zapraszamy do zapoznania się z unikalnym testem wspaniałego roweru górskiego, jedyny w swojej klasie, chcesz wiedzieć jaki to rower..przeczytaj test! Rodzima firma z Przasnysza stanęła na wysokości zadania i wyprodukowała rower porządny i mocny, a przy tym zadbała o dokładne wykonanie i ciekawy, przyciągający wzrok design jakim charakteryzują się nietuzinkowe rowery górskie.
Kilka dni testów i sporo kilometrów które pokonałem na tym rowerze zapamiętam głównie z dwóch powodów. Pierwszy to oczywiście rama o której napiszę za chwilę, a drugi to wyjątkowe zainteresowanie jakim cieszy się rower gdy gdzieś na chwilę przystaniemy .

Testujemy rower
Pierwsze co rzuca się w oczy w tym rowerze to rama. Z daleka wygląda jak wykonana z karbonu, brak widocznych spawów, płynne przetłoczenie w górnej rurze ramy. Dopiero po stuknięciu palcem i dokładniejszym jej obejrzeniu zdajemy sobie sprawę, że to aluminium.
Firma Kross postawiła na znany stop aluminium o numerze: 7005. Rurki są potrójnie cieniowane i hydroformowane. Po ich pospawaniu rama, a dokładnie spawy są dokładnie oszlifowane – jest to rozwiązanie unikalne, stosowane raczej w rowerach wysokiej klasy - w technice szlifowania ramy odnajdujemy duże podobieństwo do produktów firmy Cannondale.

Rura pod-siodłowa jest o przekroju koła, reszta została sprawnie wytłoczona za pomocą hydroformowania. Dolna rura o przekroju przypominający trójkąt rozszerza się w stronę suportu, to daje lepsze rozłożenie przeciążeń i zwiększa sztywność w okolicach suportu. Górna rurka ma przekrój prostokąta, razem z dolną rurą obejmuje główkę ramy co daje niesamowitą sztywność wraz z zintegrowanymi sterami. Malowanie ramy jest proste i estetycznie wykonane, rower ma dzięki temu bardzo sportowy charakter, kojarzy się wręcz z rowerami oglądanymi na zawodach MTB.
W rowerze jest zainstalowana korba Truvativ FireX, która jest zintegrowana z osią suportu – rozwiązanie bardzo przydatne w trudnych technicznie podjazdach, do czego używane są głównie rowery Kross.
Trzeba jeszcze wspomnieć o siodełku Blaze firmy San Marco, które jest komfortowe nawet podczas długich wycieczek, ale również ma bardzo sportową linię idealną do maratonów.

Koła i hamulce
rowery górskieKoła zbudowane są z niezbyt lekkich lecz sztywnych obręczy Alexrims X2100, na początek powinny w zupełności wystarczyć.
W połączeniu z piastami Joy Tech otrzymamy kompromis między masą, a ceną roweru. Prowadzą sie dość lekko i wraz z oponą Schwalbe Smart Sam o rozmiarze 2,1 nawet nieźle przyspieszają. Tu trzeba pochwalić opony której bieżnik poradzi sobie niemal w każdym terenie, a specjalna budowa środkowej części gumy zapewni nam niskie opory na ubitych drogach.
Dość wysokie boczne klocki dają gwarancję dobrego trzymania się w zakrętach nawet przy luźnym podłożu. Hamowanie odbywa się za pomocą v-break-ów Avid Single Digit 7, jest to znana i sprawdzona konstrukcja, która nie zawiedzie nawet cięższych kolarzy.

Napęd
Do napędzania Kross Level A6 zastosowano osprzęt firmy Shimano SLX i łańcuch CN-HG53, całość uzupełniona o kasetę Sram PG-950. Do tego dochodzi wspomniana już wcześniej korba Firex.
Cały mechanizm sprawuje sie dość dobrze, tylna przerzutka szybko i precyzyjnie zmieniała biegi, nawet pod dużym obciążeniem przy pokonywaniu dużych podjazdów.
W tylnej przerzutce zastosowano technologię Shadow, która działa precyzyjnie w każdych warunkach, co ciekawe przerzutka prawie nie wychodzi poza obrys roweru, co chroni ją przed różnymi wystającymi przedmiotami.
Wszystko to wraz z manetkami tej samej grupy SLX (technologia 2-Way Release, która pozwala na zrzucanie biegów w dwóch kierunkach, kciukiem lub palcem wskazującym) Jest to bardzo dobrze przemyślana konstrukcja, która nie zawiedzie nawet wymagającego bajkera.
Całość jest przytwierdzona do kokpitu złożonego w całości z podzespołów Truvativ XR. Kierownica jest prosta i sztywna, czyli to co sprawdza sie w wyścigach xc i maratonach.

Amortyzator
Rower został wyposażony w amortyzator Rock Shox Dart 3 zastępujący znaną linię Judy. Zaopatrzony jest w rozwiązanie techniczne umożliwiające jazdę w terenie co nie zawsze oferuje konkurencja. Dodatkowo został wyposażony w blokadę skoku, której dokonujemy jednym kliknięciem manetki ulokowanej na kierownicy. Blokada w tym miejscu szczególnie ułatwiała życie na trasach o zmiennej charakterystyce podjazdów i zjazdów.
Testowany przez nas model ma 100mm skoku i może nie należy do najlżejszych, ale dzielnie się spisywał nawet w trudnych warunkach. Nieźle wybiera nierówności i płynnie pracuje w całym zakresie. Możliwe że dla lżejszych rowerzystów będzie trochę za sztywny i będzie przypominał raczej rasowy widelec dla maratończyków, który wybiera tylko naprawdę duże przeszkody, ale dla reszty będzie to naprawdę niezły amorek, golenie wykonane zostały z jednego bloku magnezu. Rock Shox posiada także mocowania pod hamulce tarczowe, co daje możliwość rozbudowy roweru.

Podsumowanie
Pozycja jaką przyjmujemy na nowym Levelu A6 jest raczej sportowa niż komfortowa, od razu czujemy, że stworzono go dla osób z zacięciem wyścigowym. Już po krótkiej jeździe można wyczuć wysoką sztywność boczną, co daję nam dużą efektywność w przekazywaniu energii kolarza na napęd.
Kross Level A6 jest bardzo posłuszny swojemu bajkerowi, składa się do każdego zakrętu tak jak sobie to wymyślimy. Jest bardzo żywiołowym rowerem, woli prędkość i wymagające trasy, niż płaskie turystyczne dróżki. Jazda tym rowerem przynosi wielka frajdę zarówno początkującym jak i bardziej zaawansowanym kolarzom. Level A6 spisuje się znakomicie na trudnych technicznie trasach jak i w niedzielnych wycieczkach za miasto ale zaznaczam że przeznaczeniem tego roweru są wymagające trasy, a nie okazyjna turystyczna przejażdżka. Jest dobrym sprzętem do rozpoczęcia kariery maratończyka. Trzeba pamiętać, że za tą cenę otrzymujemy doskonałą bazę, którą dla celów bardziej profesjonalnych będziemy musieli nieco zmodyfikować. Dla zaawansowanej jazdy amatorskiej ten rower jest rozwiązaniem idealnym, a stosunek ceny do jakości nie ma obecnie konkurencji na rynku rowerowym.

www.t-bike.pl ---

Sklep Rowerowy T-BIKE.PL - rowery górskie, mtb, miejskie - sprzedaż i serwis rowerów.

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Rower treningowy na poprawę sylwetki

Autorem artykułu jest Przemysław Kałka


Parę tygodni temu naszła mnie myśl, aby wyciągnąć z piwnicy rower. Wyczyścić go dobrze, nasmarować i przygotować do nowego sezonu. Sezonu 2009 – czasu powrotów. Wznowiłem treningi po trzech latach przerwy. Dobry momentem okazał się czas kiedy patrząc w lustro – miałem wrażenie, że to nie ja. To nie moje ciało. Wchodząc na wagę stwierdzałem: „za czasów młodości, kiedy to treningi były najważniejsze, nie mogłem przekroczyć 80kg”. A tego dnia moja waga ukazała magiczną cyfrę 88kg. Stwierdziłem – dosyć. Nie będę sam się okaleczał. Wyciągnąwszy rower treningowy, postanowiłem zmienić swoje przyzwyczajenia. Od pary tygodni na rowerze spędzam minimum 3 dni w tygodniu po około 30-60 minut. Efekty widoczne, spadło ok. 5-6cm w pasie, i na wadze ukazuje się teraz 82-83kg.

Rower treningowy – który używam jest już wysłużony (3-4 sezony używany był przez kogoś innego). Wykorzystuję obecnie możliwości – jazdy na świeżym powietrzu (zimą już tak pięknie nie będzie). Na szczęście znalazłem już kilka sztuk rowerów treningowych – stacjonarnych. Do zimy jeszcze troszkę, ale już dziś myślę o tym, który rower „zainstaluje” w swojej małej siłowni. Przyznam szczerze, że jestem zaskoczony cenami. Są takie, na które mnie stać, a jest kilka modeli – w których cenie kupiłbym samochód. Ale czego się nie robi dla zdrowej sylwetki ?

Patrząc na siebie po tym okresie jak wznowiłem treningi i dołączyłem do tego rower jestem miło zaskoczony. Oprócz tego, że zdarza mi się wsiadać na rower i jechać przed siebie (tak daleko aż mi się znudzi) i trwa to niekiedy ok. 2-3 godzin. Sporo poprawiła mi się kondycja. Kiedyś problemem było podbiegnięcie do tramwaju czy autobusu, a teraz to żaden problem. Zdarza się tak, że zamiast roweru – wychodzę pograć w piłkę. Pierwsze mecze były najtrudniejsze po 15 minutach brak sił. I musiała być przerwa. A teraz gramy po 30 minut i krótsza przerwa. Uważam, że to właśnie od jazdy na rowerze poprawiła mi się tak wydolność i kondycja. Wiadomo sam rower cudów nie zdziała – więc czasami trzeba również pobiegać. Uwielbiam ganiać za piłką (człowiek się na ogląda piłkarzy w TV, a później sam chce to wszystko robić, to co oni potrafią z piłką). Ostatnio spędzam każdą możliwą chwilę na rowerze, i zdarza mi się że korzystam z niego 5 razy w tygodniu.
Moja rada – zamiast w ciepły dzień wsiadać do samochodu – proponuję podjechać do pracy rowerem (inaczej to się ma, jak mamy 20km do pracy – wtedy już tak nie za ciekawie...). Aczkolwiek od czasu do czasu można podjechać na dwóch kołach, niż na czterech. Może potrwa to dłużej – ale lepsza będzie kondycja i wydolność. A i sylwetka smuklejsza.
Mój stary znajomy od prawie 15lat jeździ wszędzie rowerem. To po prostu jego hobby, i szczerze? Podziwiam go. Mając prawie 50lat, nie wygląda na swój wiek. Ludzie dają mu średnio 10lat mniej. I dla niego nie istotne czy zima czy lato. Zdziwiło mnie kiedyś jak zobaczyłem go zimą na rowerze. Śnieg – a on na jednośladzie. Widać, że jazda rowerem sprawia mu przyjemność. I powiem wprost – widzę również same plusy w tym. I szczerze zachęcam do spędzenia niedzielnego dnia – wraz z rodziną na wycieczce rowerowej – niż na oglądaniu nudnych filmów w TV, czy na DVD.

Powracając do tematów rowerów treningowych – na co należy zwrócić uwagę przy zakupie takowego. Przede wszystkim dobrze by było gdyby rower – był dostosowany do naszych wymogów. Do tego zwróćmy uwagę, w jakim okresie go chcemy używać, jeśli tylko w okresie zimowym – kupmy tańszy – mowa o rowerze stacjonarnym. Na okres wiosenno – letni można by się pokusić o rower do jazdy po mieście (przy tym to będzie mnóstwo kombinacji).
---

HellHound.pl - najlepszy sprzet fitness i siłowy

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Zastanawiasz się jakie rowerki są najlepsze? – Wybierz rowery spinningowe.

Autorem artykułu jest Przemysław Kałka


Spinning to jedna z najnowszych i najintensywniej rozwijających się form fitness. Nazywany jest aerobikiem na rowerach i ma z nim rzeczywiście wiele wspólnego, ponieważ spinning to intensywna jazda na rowerze angażująca całe ciało, dodatkowo towarzyszy jej energetyczna muzyka , która pomaga zachować odpowiednie tempo jazdy. Jest to bardzo prosta i efektywna forma treningu aerobowego, ograniczająca praktycznie do minimum możliwość kontuzji oraz dzięki odpowiednio przeprowadzonemu treningowi optymalizuje nasze wysiłki w walce o szczupłą sylwetkę.

Dlaczego warto uprawiać spinning?
Dzięki różnorodności dostępnych programów istnieje możliwość dostosowania treningu do indywidualnych potrzeb trenującego. Nie ma tutaj znaczenia wiek, czy sprawność fizyczna ponieważ trening nie jest skomplikowany. Rowery spinningowe posiadają także systemem monitorowania tętna, który pokazuje z jaką intensywnością trenujący ćwiczy, licząc ilość uderzeń serca na minutę. Pomaga to kontrolować wysiłek oraz uniknąć sytuacji w której trenujący traci czas wymagając zbyt mało od swojego organizmu, który już zdążył się przyzwyczaić do takiego obciążenia, lub wręcz przeciwnie przeforsowuje swoje ciało niepotrzebnie je wycieńczając. organizm. Zajęcia spinningu oferują wspólną energię i koleżeństwo zajęć grupowych, bez współzawodnictwa i presji. Jednakże nie każdy ma możliwość wybrania się do klubu fitness na takie zajęcia, ponieważ tylko nieliczne dysponują salami spinningowymi, dlatego też możesz zaopatrzyć się we własne rowery spinningowe a Twoje ciało z pewnością nabierze sprawności ponieważ indor cycling wpływa na:

• lepszą ogólną wydolność i kondycję całego ciała,
• polepszenie wydolności układu krążenie,
• usprawnienie wydolności układu oddechowego,
• wzmocnienie mięśni nóg, brzucha i pośladków

W trakcie godzinnych zajęć spalamy nawet do 1000 kcal, to na prawdę niesamowity wynik biorąc pod uwagę przyjemność i łatwość samego treningu. Systematyczne treningi mają bardzo duży wpływ na proces odchudzania nie tylko ze względu na kalorii spalane podczas samego treningu, ale także dzięki przyspieszonemu metabolizmowi na skutek dużej dawki ruchu. Jazda na rowerze również nie obciąża tak bardzo stawów, jak na przykład biegi czy aerobik dlatego technika ta jest odpowiednia też dla osób mających nadwagę lub też problemy ze stawami. Rowery spinningowe kosztują mniej więcej tyle co rowery treningowe, ale trening możliwy do przeprowadzenia jest o wiele bardziej intensywny. W miarę rosnącej popularności spinningu dostępne są coraz to nowe modele zarówno rowerków jak i specjalnych ubrań do nich. Rzesze entuzjastów są najlepszym dowodem na to, że jest to ciekawa forma ruchu. Większa część atrakcyjności zajęć zależy od instruktora, możemy jednak sami zaplanować trening regulując obciążeni . W trakcie treningu różne programy umożliwiają wizualizację a urządzenie symuluje różne ukształtowania terenu, które odpowiadają wysiłkowi jaki w danej chwili powinien włożyć w pedałowanie trenujący. ---

HellHound.pl odżywki | suplementy | fitness | sporty walki | sprzęt | ubrania | akcesoria

Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl

Który rower wybrać?

Autorem artykułu jest Cheef


Jak go wyregulować i dopasować do swoich potrzeb?
Jeśli jeździsz po zróżnicowanym terenie, wybierz rower górski, który nadaje się do jazdy po każdym terenie.

Ma on niedużą, mocną ramę, prostą lub lekko profilowaną kierownicę, pedały położone dość wysoko w stosunku do powierzchni drogi, szerokie opony, które umożliwiają, pokonywanie nierównych tras. Dzięki przerzutkom, łatweij podjeżdża się na nich pod górkę.
Rower uniwersalny lub inaczej treckingowy jest w sam raz dla Ciebie jeśli jeździsz częściej po szlakach utwardzonych, ale czasem też po wertepach. To rower klasyfikujący się gdzieś pomiędzy rowerem górskim a klasycznym. Ma nieco węższe opony, i trochę niżej umieszczone pedały.
Rower klasyczny pozwala jechać w pozycji bardziej wyprostowanej, nadaje się głównie do jazdy po utwardzonych drogach np. w mieście. Posiada prostą przerzutkę, wąskie opony profilowaną kierownicę. Nie da się nim jechać zbyt szybko, ale jest wygodny.
Bez względu na to który model wybierzesz, sprawdź czy jest dobry dla Ciebie! Po prostu wypróbuj go. Dostosuj wszystkie regulowane elementy tak byś czuł się komfortowo. Gdy to zrobisz, powinieneś swobodnie dotykać nogami do ziemi, jednocześnie siedząc na siodełku. Opony powinny być lekko ugięte, ale nie za mocno.
Gdy wysokość siodełka jest dopasowana, tak, że noga może się całkiem wyprostować gdy trzymamy stopę (palce) na pedałach w najniższym położeniu. Kierownica powinna być tak ustawiona, abyśmy nie musieli się garbić, ani też trzymać rąk nienaturalnie wysoko. Opony należy napompować na tyle, aby nie dobijały do felgi na nierównościach, ale też nie zamożno, by amortyzowały większość nierówności. Wszystko należy sprawdzić na zasadzie prób i błędów. Po chwili zrozumiesz, o co tak naprawdę chodzi. Będziesz mógł się cieszych z podróżowania swoim wygodnym i bezpiecznym rowerem.

--- Artykuł pochodzi z serwisu www.Artelis.pl